Zet uw bedrijf gratis op Winalist

Maak uw ervaringen zichtbaar en help bezoekers van over de hele wereld om ze gemakkelijk online te boeken.

Voeg je ervaring toe
Gratis registratie. Geen verloving

Gratis registratie. Geen verloving

Uw bedrijf op Winalist plaatsen is gratis. We worden alleen betaald wanneer we u bezoekers sturen

Wees beter zichtbaar

Wees beter zichtbaar

Bereik elke maand 15.000 nieuwe potentiële klanten

Geen no-shows meer

Geen no-shows meer

Bezoekers die via Winalist boeken, moeten hun boeking vooraf betalen, zonder presentatie

Word lid van meer dan 600 hosts die al op Winalist zijn

Verwelkom je eerste bezoekers in 3 eenvoudige stappen

Controleer of uw bedrijf kan worden vermeld op Winalist

U bent een professional in wijntoerisme en biedt een of meer ervaringen, dan zijn er veel kansen dat uw bedrijf in aanmerking komt.

Maak gratis uw account aan en voeg uw ervaringen toe

Er zijn geen registratiekosten om uw ervaringen of evenementen op Winalist te publiceren. Bij elke boeking worden servicekosten in rekening gebracht.

Welkom je eerste bezoekers via Winalist

Zodra uw ervaring is gepubliceerd, kunnen bezoekers deze online boeken. U kunt ook uw planning, beschikbaarheid en instellingen beheren.

Voeg je ervaring toe
Beheer eenvoudig uw boekingen

Een efficiënte managementtool die is afgestemd op uw type bedrijf

Onze planning management tool is ontworpen om u te helpen bezoekers te beheren die u ontvangt. Daarvoor verbeteren we ons systeem voortdurend en voegen we de benodigde functies toe zodat u veel tijd kunt besparen.

Ontvang uw boeking automatisch in uw Exchange / Google / iCloud-agenda

Ontvang automatisch een e-mail en sms-herinnering voor uw aankomende boekingen

Beheer eenvoudig uw boekingen
Activeer de boekingsbevestigingsoptie voor uw ervaringen
Blijf flexibel in uw planning

Activeer de boekingsbevestigingsoptie voor uw ervaringen

Bij Winalist weten we dat het afhandelen van uw schema complex kan zijn. We hebben een systeem ontwikkeld waarmee u al uw tijdsloten kunt openen en een boekingsverzoek kunt ontvangen dat u een andere geschikte bezoektijd voor u kunt accepteren, weigeren of voorstellen.

Klaar om uw bedrijf op Winalist te zetten? 👏

Registreren is heel eenvoudig, u hebt ongeveer 15 minuten nodig om te beginnen. Je eerste ervaring zal binnen 24 uur online zijn.

Voeg je ervaring toe

Winalist is een erkende touroperator en kan uw ervaringen in verblijven opnemen

Meer dan een eenvoudige website, biedt Winalist zijn hosts-ervaringen via een volledig pakket voor bezoekers die een aangepaste wijntour willen.

Voeg deze ervaring toe aan je lijst

Voeg uw ervaring eenvoudig toe aan uw website met een eenvoudige code

Profiteer van ons reserverings- en vooruitbetalingssysteem, voeg het eenvoudig toe aan uw website. Uw bezoekers kunnen dan uw ervaringen boeken via een eenvoudig en goed ontworpen proces.

Voeg uw ervaring eenvoudig toe aan uw website met een eenvoudige code
Online vooruitbetaling van boekingen door bezoekers wereldwijd
Vermijd bezoekers no-shows

Online vooruitbetaling van boekingen door bezoekers wereldwijd

Alle bezoekers moeten hun boeking op Winalist vooraf betalen en ervoor zorgen dat u wordt betaald en dat de bezoeker echt komt. U kunt annuleringsbeleid bepalen voor elk van uw ervaringen.

Klaar om uw bedrijf op Winalist te zetten? 👏

Registreren is heel eenvoudig, u hebt ongeveer 15 minuten nodig om te beginnen. Je eerste ervaring zal binnen 24 uur online zijn.

Voeg je ervaring toe
Voeg je ervaring toe

Veelgestelde vragen

We weten dat sommigen van jullie misschien wat meer vragen hebben, dus probeerden we ze zo goed mogelijk te beantwoorden

Welk type bedrijf kan zich registreren op Winalist? +

Als uw bedrijf een of meer ervaringen biedt om mensen te helpen bij het ontdekken en leren over wijn, uw wijnregio of andere wijngerelateerde onderwerpen, dan bent u welkom bij Winalist.

Als voorbeeld is hier een lijst van enkele bedrijven: Wijnkelders, Wijnbars met proeverijen, Wijnmuseum, Rondleidingen, ...

Wat zijn de servicekosten van Winalist? +

Om Winalist goed te laten werken en om de kosten te dekken van de producten en diensten die we leveren, zoals klantenondersteuning, brengen we servicekosten in rekening wanneer een reservering van kracht is.


Host servicekosten

We brengen servicekosten in rekening voor hosts die ervaringen aanbieden. Ze worden berekend op basis van de prijs van de ervaring en worden automatisch in mindering gebracht op de maandelijkse betalingen.


Kosten voor klantenservice

We brengen momenteel geen kosten voor klantenservice in rekening voor het boeken van ervaringen.


BTW over servicekosten

Afhankelijk van de wetten van het betreffende rechtsgebied kan er btw in rekening worden gebracht naast de servicekosten voor de gastheer en gast. De servicekosten zijn inclusief deze btw-kosten, indien van toepassing.

Hoe te registreren op Winalist +

Registering with Winalist is simple and will require approximately 30 minutes of your time.

By clicking on the "add your experience" button you will have to create an account (or continue with the account with which you have connected). You will then have to complete a short form of a few pages allowing us to pre-configure your account.

Once the conditions have been accepted, you will be able to access your dashboard or you will have to enter your company name, provide your legal documents (Kbis, Copy of identity document from the account manager, proof of address of the manager) and your financial documents (RIB).

Once these elements are completed and your host profile completed, you can create your first experience.

Waarom moet ik u juridische documenten verstrekken om te registreren? +

Als een in Europa gevestigd bedrijf vereist de nieuwe richtlijn inzake betalingsdiensten (DSP2) die op 30 maart 2020 van kracht wordt, dat we al onze gasten om informatie over het bedrijf vragen, maar ook de persoon / personen die het in rekening brengen op Winalist.

Om al onze financiële stromen te beheren, gebruiken we Stripe , een internationale bankinstelling waarmee we klantbetalingen in tweeën kunnen splitsen

- Winalistische servicekosten en
- uw omzet.

Dit alles zonder incasso voor rekening van derden (incasso van het door de bezoeker betaalde bedrag en vervolgens overdracht van een deel daarvan aan de gastheren).

Deze bankexploitant vraagt ons van geval tot geval de informatie die nodig is om de rekening van elke host in overeenstemming te brengen. Ook wordt u op uw dashboard en door te klikken op "Update uw juridische informatie om uw account te activeren", doorgestuurd naar een vragenlijst die om uw informatie vraagt :

• Sociale reden van het bedrijf

• Bedrijfsgegevens (naam, type, adres en kopie van het registratieformulier)

• Informatie over de eigenaar van het bedrijf en / of de accountmanager (naam, adres, functie in het bedrijf en kopie van de identiteitskaart aan beide kanten)

• Adresbewijs voor de manager

• En mogelijk aanvullende informatie, afhankelijk van het land waarin u gevestigd bent

Zonder deze informatie kan onze bankexploitant uw account niet verifiëren en kunnen we de boeking van uw ervaringen niet activeren of geld overmaken naar uw bankrekening.

Waarom vraagt u om een adresbewijs voor wettelijke vertegenwoordigers of managers? +

De KYC-procedure (Know You Customer) bestaat erin de identiteit van klanten te verifiëren en ervoor te zorgen dat klanten de geldende anticorruptiewetten naleven. Deze audit heeft ook betrekking op de integriteit en betrouwbaarheid van de cliënt in het kader van de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme, maar ook in het kader van de bestrijding van financiële belastingfraude en het voorkomen van identiteitsdiefstal. Het bankbedrijf waar we een beroep op doen, moet daarom verschillende gegevens verzamelen en analyseren, vandaar het verzoek aan onze gastheren om vriendelijk verschillende soorten documenten af te geven. Onder deze documenten vinden we voor een natuurlijke persoon een kopie van een geldig identiteitsbewijs en een adresbewijs van minder dan 3 maanden, en voor een rechtspersoon het Kbis-uittreksel van minder dan 3 maanden, de kopieerstatuten, het identiteitsbewijs van de juridische vertegenwoordiger, etc.

Hoe werkt de betaling van de omzet van reserveringen? +

Elke 8e van de maand ontvangt u door overschrijving het bedrag van de omzet van de verrichte diensten van de voorgaande maand, het bedrag van onze servicekosten wordt al in mindering gebracht op het betaalde netto.

Bij dezelfde gelegenheid ontvangt u per e-mail een provisiefactuur waarop u het overzicht van alle diensten, provisies, aantal personen etc. voor uw boekhouding vindt.

Nu weet je alles! Klaar? 👏

Registreren is heel eenvoudig, u hebt ongeveer 15 minuten nodig om te beginnen. Je eerste ervaring zal binnen 24 uur online zijn.

Voeg je ervaring toe