Zet jouw bedrijf gratis op Winalist

Maak je ervaringen zichtbaar en help bezoekers van over de hele wereld om ze gemakkelijk online te boeken.

Voeg je ervaring toe
Gratis registreren zonder verplichtingen

Gratis registreren zonder verplichtingen

Jouw bedrijf op Winalist plaatsen is 100% gratis. We worden alleen betaald wanneer we jou bezoekers sturen

Wees beter zichtbaar

Wees beter zichtbaar

Bereik iedere maand 15.000 nieuwe potentiële klanten

Geen no-shows meer

Geen no-shows meer

Om te voorkomen dat bezoekers niet op komen dagen, moeten ze via Winalist hun boeking vooraf betalen.

Maak deel uit van de meer dan 850 hosts die al op Winalist staan!

Verwelkom je eerste bezoekers in 3 eenvoudige stappen

Controleer of je bedrijf kan worden vermeld op Winalist

U bent een professional in wijntoerisme en biedt een of meer ervaringen, dan zijn er veel kansen dat uw bedrijf in aanmerking komt.

Maak gratis je account aan en voeg je ervaringen toe

Ervaringen of evenementen op Winalist publiceren is helemaal gratis. Bij elke boeking worden servicekosten in rekening gebracht.

Welkom je eerste bezoekers via Winalist

Zodra jouw ervaring is gepubliceerd, kunnen bezoekers deze online boeken. Je kunt zelfs je planning en je beschikbaarheden helemaal zelf beheren.

Voeg je ervaring toe
Beheer eenvoudig je boekingen

Een efficiënte managementtool die is afgestemd op uw type bedrijf

Onze planning management tool is ontworpen om je te helpen bezoekers te beheren die je ontvangt. Daarvoor verbeteren we ons systeem voortdurend en voegen we de benodigde functies toe zodat jij uiteindelijk veel tijd kunt besparen.

Ontvang je boeking automatisch in je Exchange / Google / iCloud-agenda

Ontvang automatisch een e-mail en sms-herinnering voor de volgende boekingen

Voeg je ervaring toe
Beheer eenvoudig je boekingen
Activeer de optie voor boekingsbevestiging voor uw ervaringen
Blijf flexibel in je planning

Activeer de optie voor boekingsbevestiging voor uw ervaringen

Bij Winalist weten we dat het beheren van je planning complex kan zijn. We hebben een systeem ontwikkeld waarmee je al je tijdsloten kunt openen en een boekingsverzoek kunt ontvangen. Dit verzoek kun je accepteren, weigeren of je kunt een ander tijdslot voorstellen.

Klaar om je bedrijf op Winalist te zetten? 👏

Registreren is heel eenvoudig, je hebt ongeveer 15 minuten nodig om te beginnen. Je eerste ervaring zal binnen 24 uur online staan.

Voeg je ervaring toe

Winalist is een erkende touroperator en kan uw ervaringen in verblijven opnemen

Winalist is veel meer dan een eenvoudige website: Winalist biedt bezoekers, die een aangepaste wijntour willen, een complete lijst met wijnhuizen en wijnproeverijen.

Voeg deze ervaring toe aan je lijst

Voeg je ervaring eenvoudig toe aan je website met een eenvoudige code

Profiteer van ons reserverings- en vooruitbetalingssysteemen voeg dit eenvoudig toe aan je website. Je bezoekers kunnen dan jouw ervaringen boeken via een eenvoudig en goed ontworpen proces.

Voeg je ervaring eenvoudig toe aan je website met een eenvoudige code
Online vooruitbetaling van boekingen door bezoekers uit de hele wereld
Vermijd bezoekers die niet op komen dagen

Online vooruitbetaling van boekingen door bezoekers uit de hele wereld

Alle bezoekers moeten hun boeking op Winalist vooraf betalen. Op deze manier ben je er zeker van dat je wordt betaald en dat de bezoeker ook echt komt. Je kunt zelf het annuleringsbeleid bepalen voor elk van je ervaringen.

Klaar om je bedrijf op Winalist te zetten? 👏

Registreren is heel eenvoudig, je hebt ongeveer 15 minuten nodig om te beginnen. Je eerste ervaring zal binnen 24 uur online staan.

Voeg je ervaring toe
Voeg je ervaring toe

Veelgestelde vragen

We weten dat sommigen van jullie misschien nog meer vragen hebben, dus we hebben geprobeerd ze zo goed mogelijk te beantwoorden

Welk type bedrijf kan zich registreren op Winalist? +

Als uw bedrijf een of meer ervaringen biedt om mensen te helpen bij het ontdekken en leren over wijn, uw wijnregio of andere wijngerelateerde onderwerpen, dan bent u welkom bij Winalist.

Als voorbeeld is hier een lijst van enkele bedrijven: Wijnkelders, Wijnbars met proeverijen, Wijnmuseum, Rondleidingen, ...

Wat zijn de servicekosten van Winalist? +

Om Winalist goed te laten werken en om de kosten te dekken van de producten en diensten die we leveren, zoals klantenondersteuning, brengen we servicekosten in rekening wanneer een reservering van kracht is.


Host servicekosten

We brengen servicekosten in rekening voor hosts die ervaringen aanbieden. Ze worden berekend op basis van de prijs van de ervaring en worden automatisch in mindering gebracht op de maandelijkse betalingen.


Kosten voor klantenservice

We brengen momenteel geen kosten voor klantenservice in rekening voor het boeken van ervaringen.


BTW over servicekosten

Afhankelijk van de wetten van het betreffende rechtsgebied kan er btw in rekening worden gebracht naast de servicekosten voor de gastheer en gast. De servicekosten zijn inclusief deze btw-kosten, indien van toepassing.

Hoe te registreren op Winalist +

Registering with Winalist is simple and will require approximately 30 minutes of your time.

By clicking on the "add your experience" button you will have to create an account (or continue with the account with which you have connected). You will then have to complete a short form of a few pages allowing us to pre-configure your account.

Once the conditions have been accepted, you will be able to access your dashboard or you will have to enter your company name, provide your legal documents (Kbis, Copy of identity document from the account manager, proof of address of the manager) and your financial documents (RIB).

Once these elements are completed and your host profile completed, you can create your first experience.

Waarom moet ik u juridische documenten verstrekken om te registreren? +

Als een in Europa gevestigd bedrijf vereist de nieuwe richtlijn inzake betalingsdiensten (DSP2) die op 30 maart 2020 van kracht wordt, dat we al onze gasten om informatie over het bedrijf vragen, maar ook de persoon / personen die het in rekening brengen op Winalist.

Om al onze financiële stromen te beheren, gebruiken we Stripe , een internationale bankinstelling waarmee we klantbetalingen in tweeën kunnen splitsen

- Winalistische servicekosten en
- uw omzet.

Dit alles zonder incasso voor rekening van derden (incasso van het door de bezoeker betaalde bedrag en vervolgens overdracht van een deel daarvan aan de gastheren).

Deze bankexploitant vraagt ons van geval tot geval de informatie die nodig is om de rekening van elke host in overeenstemming te brengen. Ook wordt u op uw dashboard en door te klikken op "Update uw juridische informatie om uw account te activeren", doorgestuurd naar een vragenlijst die om uw informatie vraagt :

• Sociale reden van het bedrijf

• Bedrijfsgegevens (naam, type, adres en kopie van het registratieformulier)

• Informatie over de eigenaar van het bedrijf en / of de accountmanager (naam, adres, functie in het bedrijf en kopie van de identiteitskaart aan beide kanten)

• Adresbewijs voor de manager

• En mogelijk aanvullende informatie, afhankelijk van het land waarin u gevestigd bent

Zonder deze informatie kan onze bankexploitant uw account niet verifiëren en kunnen we de boeking van uw ervaringen niet activeren of geld overmaken naar uw bankrekening.

Waarom vraagt u om een adresbewijs voor wettelijke vertegenwoordigers of managers? +

Als marktplaats die betalingen int en optreedt als vertrouwde derde partij tussen hosts en bezoekers, hebben we onze partners nodig om te voldoen aan de KYC-procedure (Know Your Customer). Dit bestaat uit het verifiëren van de identiteit van partners en ervoor zorgen dat ze de geldende anticorruptiewetten naleven.

De KYC vereist dat we informatie verzamelen en bijhouden over al onze hosts-accounthouders. Deze eisen komen van onze toezichthouders en zijn bedoeld om misbruik van het financiële systeem te voorkomen.

De informatie die Winalist moet verzamelen, verschilt van land tot land en omvat doorgaans (maar is niet beperkt tot):

  • De persoon die het Stripe-account aanmaakt
  • Het bedrijf dat is gekoppeld aan het Stripe-account
  • Alle personen die uiteindelijk eigenaar zijn van of zeggenschap hebben over dat bedrijf

De KYC-procedure omvat ook de integriteit en oprechtheid van cliënten in het kader van de bestrijding van witwassen en de financiering van terrorisme, maar ook in het kader van de bestrijding van financiële belastingfraude en het voorkomen van identiteitsdiefstal.

Hoe werkt de betaling van de omzet van reserveringen? +

Elke 8e van de maand ontvangt u door overschrijving het bedrag van de omzet van de verrichte diensten van de voorgaande maand, het bedrag van onze servicekosten wordt al in mindering gebracht op het betaalde netto.

Bij dezelfde gelegenheid ontvangt u per e-mail een provisiefactuur waarop u het overzicht van alle diensten, provisies, aantal personen etc. voor uw boekhouding vindt.

Nu weet je alles! Klaar? 👏

Registreren is heel eenvoudig, je hebt ongeveer 15 minuten nodig om te beginnen. Je eerste ervaring zal binnen 24 uur online staan.

Voeg je ervaring toe